kelik kelik

The Gojess ^_^

Tuesday, 22 March 2011

Oh Dunia..

Salam..

     Kali ni entry serius sikit..erkk? Iye..aku nak cakap pasal dunia..dunia yang semakin binasa, semakin hampir kepada kiamat, SUBHANALLAH.. Pernah aku terfikir, sempat ke aku rase sume nikmat dunia sebelum hari Kiamat? Maksud aku kat sini, sempat tak aku merasai alam perkahwinan, alam dah tua, ada anak-anak, ade cucu cicit.. Memang dunia ni sementara, terfikir jugak aku, cukup ke amal ibadat yang aku buat selame ni, cukup ke dengan hanye solat 5 waktu?kebaikan yang lain ade ke?ADA??

    Tanda-tanda kiamat dah banyak kite bole tengok, terbaru gempa bumi kat Jepun, perang, letusan gunung berapi, maksiat, lelaki bertukar jadi perempuan, perempuan tukar jadi lelaki,supermoon,dan banyak lagi la tanda-tanda..kecil dan besar..Semua manusia akan mati, cuma tak diberitahu bila, kite sebagai manusia kene sentiase beringat..WALLAHUALAM 


Suatu hari Imam Ghazali bertanya kepada murid-muridnya


Iman Ghazali : Apakah yang paling dekat sekali dengan kita di dunia ini?
murid 1 : Orang tua
murid 2 : Guru
murid 3 : Teman
murid 4 : Kaum kerabat
Iman Ghazali : Semua jawapan itu benar, tetapi yang paling dekat dengan kita adalah MATI. Sebab itu janji ALLAH, setiap yang bernyawa pasti akan MATI. ( Surah Al-Imran :185)