kelik kelik

The Gojess ^_^

Sunday, 3 April 2011

Ape yang terkeluar~

Salam

Sekarang ape yang dapat aku lihat dan tengok remaja sekarang sangat sangat mengejar keseronokan sampai lupe perihal lain. Ade dorang pikir hal mase depan? ape dorang nak kejar sebenar nye? setakat jalan town pakai baju brended cap ayam then kalau yang ori pulak tu mesti duit pinjaman tak pon mak bapak punye duit,dorang lagi puas dapat menunjuk dengan care camtu,kasut dan suar pon jangan cakap la,full package la branded. Aku bukan saje saje cakap tapi aku penah buat camni, duit pinjaman aku berabis kat barang branded,memang puas la dapat kasut,jeans,baju,handbag,, tapi semua tu kejap jer,,bile pikir balik aku masih belajar duit tu aku patut gune untuk belajar bukan perabis camtu jer,maka jadi lah tak sampai abis sem dah mintak family tanggung,hampeh kan.

Sekarang dah sedar diri, ape yang termampu je,takdelah sampai t-shirt biase je aku perabis seratus lebih,pekejadah lah semua nih,baik aku beli yang biase dapat 3 4 helai,orait what? handbag baik aku shop online je lagi mabeles lawa..kan kan...

Itu pasai branded things, remaja sekarang ni pon aku tengok macam terdesak nak cari gf/bf, sampai boleh promote diri kat laman sosial  tak kire lah facebook ke tagged ke hi5 ke twitter ke..entah la..tak paham,aku tengok status dorang menjadi jadi, "cinta,bila lah nak datang" , "sunyi nye hidup solo ni" "sape nak kapel ngan aku angkat tangan" "bosanlah takde awek" "mencari sugar baby,berminat?" ah,ape kejadah la dorang nih.. takyah promot cenggitu sangat la..nampak sangat desperate nyer, pastu memilih plak tu,kang tetibe ade la orang nak berkenalan ngan dorang tapi langsung tak menepati citarase kau orang, langsung kau layan tak layan je kan..hah tadi nak sangat gf/bf,layan jela kalau ade yang sudi berkenalan tu..hampeh!

Lagi sekali terkene batang idung aku gak..aku memilih kalau yang berkenaan hati dan perasaan nih,tapi kalau nak kawan kawan aku no hal,asal kau jangan melebih lebih sudah la..ni dah la name kawan,ikatan pon takde, nak melebih lebih plak memang aku rimas,orang orang camni memang kejap je aku layan,dorang sendri akan berlalu pergi..tu name nye bukan nak berkawan,kalau ikhlas berkawan,lain..tu nak try masuk line tapi tak dapat trus blah,hampeh. Kan elok berkawan jer,leh gurau sende segale,bole gadoh2,tak kisah lah engkau dah ade awek aku dah ade balak tapi kite tahu batas then kawan,kan kan?

Wohh..sangat serius dan panjang entry aku kali nih,entah sebenarnye macam banyak lagi nak luah and hentam remaja jugak diri sndri tapi blank dah kepale aku nih. Dah kalau cenggitu jadi nyer,baik lah aku mengundur diri..chow bebeh!

4 comments:

Azroy Bin Kassim said...

baa~ CAK!!

err.. terasa plak.. huhu

Nurnadrah said...

haha ni penyataan umum yer..sape terase pdn muke.haha

MualliM™ said...

naseb baik dh sedar dulu dah perkara2 camni...huhu

afiqazizan said...

wahhh marah nampak..rasanya saya bukan yang macam awk cakapkan..hehe.