kelik kelik

The Gojess ^_^

Thursday, 21 April 2011

Tension aku kalau jadi camni !

Salam..

Kan arini besday my mum kan kan..rujuk HERE..Takde lah celebrate ke ape ke..arini mama aku tak masak, die ingat aku puase,selalu memang isnin dan khamis aku puase..(aah kan nape kau tak puase arini erk nad?eei !)

Dah petang baru mak aku tanye,aku cakap tak puase pun..dah mama aku malas masak die suh aku masak. Layan jela sebab besday die kan..alah masak nasi goreng je pun,kekeke..tuk ayah sekali..

Okeh,cam biase potong bawang memang aku akan berendam airmate,dah pelbagai petua dah ikut,cucuk bawang kat hujung pisau la..pakai spek la(padahal memang aku pakai spek rabun..kuikui..)

Dah siap sedia bahan semua,dengan muke seposen aku goreng nasi..lalalala...hati riang. Ok dah siap nasi aku,rase sikittt..erkk??tak sedap! macam terlebih tumis..arghhhhh!!! tensen aku camni tau..

Tapi still bole hadap lagi la nasi tu..sebab mama dan ayah aku selambe je makan,aku cakap tak sedap la..mama aku kate "aah tak sedap" tapi still sumbat dalam mulut die,waaaa..nak jage hati aku ke?terharu daaa...isk isk isk...

Yang sebelum ni goreng nasi gak kurang garam..aishh..tapi yang pelik kalau aku masak tuk diri sendiri,contoh ade mase aku tinggal sorang kat rumah family balik kampung aku goreng sedap je plak?cukup rase !! bile masak untuk orang makan mesti failed! huwarghhhh!!! grrrr!!

Jadi kepade bakal suami aku..bersiap sedia lah dengan segale masakan aku yang tak kan menjadi..uwaaaa..
pengakuan berani mati camni,cakap masak tak sedap,ade laki nak kawen jugak ke ngan aku?errr...?


hoi nasi goreng hoi nasi goreng ,sungguh enakk sungguh lazat..dimasak dengan perencah adabi...
(patut tak sedap tak letak perencah adabi kot?)




p/s : pasni nak belajar masak "masak lemak cili api kaw from negeri sembilan" my feveret..Wan aku masak terbaikk,terangkat beb !!

4 comments:

MiSzy DiaN said...

hehehe..
happy birthday kt mama nadh yaa.. hehe..
da besar pnjg pn masi nda lulus masak lg ka? hihi.. kena amik kelas memasak ni taw.. :P

MissNadh said...

aah..kene amek kelas masak nih..tapi masak untuk diri sendri ok je..hakhak

afiqazizan said...

happy birthday to your mum..takpe2..nad practice byk2 lagi..practice makes perfect..nanti le punya jadi seorang yang pandai memasak.

MissNadh said...

tq afiqazizan..yup..praktis lagi masak macam main bola netbal badmintan swimming jugak..hihihi