kelik kelik

The Gojess ^_^

Monday, 16 May 2011

BEN ASHAARI BICARA CINTA SEKALI LAGI


clik header if u wanna join this.. ^_^

Beri pendapat anda mengenai DUNIA PERCINTAAN :

Bagi saya dunia percintaan ada baik dan buruk..yang baiknya kadang kekasih kita boleh menjadi pendorong kepada kejayaan kita untuk melakukan sesuatu.
Yang buruknya apabila ada pasangan ini yang tidak dapat mengawal nafsu jadilah maksiat disana-sini.
Apapun dunia percintaan ni sangat indah sebenarnya kalau kita tahu bagaimana nak merasanya..tapi cinta yang paling agung hanyalah kepada Yang Maha Esa..


BERCINTA DAHULU atau NIKAH DAHULU  ? Mana lebih manis pada zaman sekarang ini ? 

Disebabkan kegilaan membaca novel dan kebanyakkan novel sekarang ni berkisar kahwin tanpa rela lepas tu bahgia pulak...macam sweet je..kan? 
 Tapi sekiranya memilih untuk nikah dahulu.. beranikah kita hadapi dugaan hidup bersama dengan orang yang kita tak kenal pun?itu lah dugaan nya..mahu dapat yang panas baran..tak ok jugak kan?kalau bercinta dulu boleh la kita kenal hati budi..
Apepun bagi aku..kalaulah aku dijodohkan dengan orang yang aku tak kenal..erm?aku pun tak tahu nak hadapi macam mane?baca novel memang seronok je jalan cerita..kalau kisah benar sendiri?berani ke?? adeh,tak terpikir dek akal da..
Tapi kalau becinta dulu pun..pun huru hara jugak..aippp !

Tiada yang manis melainkan manis-manis belaka..erk? paling manis bercinta sekejap terus kahwen..paling manis kot?kita baru kenal hati budi 50%,selebihnya di alam perkahwinan..tapi masalahnya aku yang bercinta lelame ni pun masih tak paham hati dia macam mane?hukhuk!






notakecik : cintakan ALLAH paling utama




10 comments:

Fendy said...

dtg dr blog BA
da follow....
nice entry....tahniah!
jom terjah n follow kalo suka...
http://fendy1302.blogspot.com/

zacky ~786~ said...

btol.. klw baca novel.. sume kisah sedih.. sedih melampau .. gumbira .. gumbira sgt plak.. :P yer dak ?

sggh sini dari BA

http://zacky786.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-bicara-cinta-sekali-lagi.html

cik faez said...

erkk , pengaruh novel rupanya . hahaha ,, btw .. cinta novel mmg besh sgt2 .. kalo bole mau jgk cinta kita tu mcm creta novel kan .. ;)

muhamad hanif said...

kuat betul baca novel nih..kan dah asyik pikir kawen je..

kahkahkah !

anismelon said...

setuju sngat..becinta kejap then kawin..tp make sure lah b4 bercinta toh berkawan..bercinta and berkawin..lg bahagia..heee..

jom singgah anis punye pulak..
http://anismelon.blogspot.com/2011/05/segmenben-ashaari-bicara-cinta-sekali.html

aida4eva said...

(^_______^)

cintakan manusia, manusia akan mati,

cintakan Allah..itu pasti kekal abadi…

http://aida4eva.blogspot.com

Kathy Tuah said...

saya antara insan yang turut terpengaruh dengan novel -.-'

hitammanis said...

jadilah org yg baik, insyaAllah kita akan mendpt jodoh yg baik.

jom jejak ke sini.....
http://lizahhamidin.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-bicara-cinta-sekali-lagi.html

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

<----- dah bercinta 5 tahun.. nak kawen xcukup duit lagi.. adohaiiiiiiii :)

cucu umie said...

ayie ad suka dekat someone tapi rahsiakan sebb tak berani lg..lepas bljo kot..nak bt mcm bercinta selepas nikah..kuikui..

anyways, dua percintaan nie memang bnyk hlgn cuma perlu tahu untuk membezakan nyer shje yang baik dan buruk