kelik kelik

The Gojess ^_^

Tuesday, 3 May 2011

BEN ASHAARI : LELAKI VS PEREMPUAN


Arghhhh...angin je bile ditujukan persoalan cenggini..
pompuan dan laki sape lagi pandai??? adeh abg ben ni...
opkos la PEREMPUAN (sah2 aku pompuan mestilah nak menangkan pompuan ye tak?huhu)

SEBAB??

1 . Kat mane-mane Universiti,Kolej or memane institusi majoritinye pompuan kan??laki mano?mano?jage anak bini kah??kekeke

2. Dibelakang setiap kejayaan lelaki mesti ade seorang pompuan di belakang nya menyokong dan menyapport(ade ke ayat nih?),tanpa kehadiran wanita yang bijak pandai ni,takde la lelaki nak berjaye..huhu

3. Perempuan bukan sahaja bijak belajar,malah bijak memasak,bijak mengemas rumah,make up,jage penampilan diri,pilih baju, jahit baju,dan lain lain lagi..(macam lelaki takde plak kan?err...ade tapi sikittt)

4. Perempuan bijak menggunakan instict,boleh tahu kalau kekasih curang,hah laki ado?huhu

5. Perempuan jugak bijak dalam tawar-menawar membeli barang,jadi boleh jimat tau..laki asal tengok cenggitu2 terus amek,padahal harge boleh kurang 50% lagi..tak ke kurang pandai itu?huhu


Ok cukup la 5..kang bikin kontroversi plak kondem lelaki..huhu
sebenarnye laki dan perempuan ade lebih dan kurang,tak boleh nak kate sape paling bijak sebab bile kite kate pompuan bijak.ade lelaki yang lebih bijak dari pompuan tu,begitu jugak sebaliknya..kan?
jadi tepuk dada tanye minda..ok?

sekian..

3 comments:

muhamad hanif said...

ala..dah mmg nabi ckp jumlah perempuan akan ramai..mmgla kat mana2 pun majoriti perempuan.pandai2 dorang pun ada gak tersungkur dgr ayat manis llaki..kesudahan ? buang anak dlm parit ?

kahkahkah !

cik yuz said...

jenguk dari segmen brader ben =)

nice entri..bley tukar2 pendapat =)

Pembawa_Wacana said...

Saya bangkang yang arif...:D