kelik kelik

The Gojess ^_^

Monday, 6 June 2011

Pesanan Ayah dan Mama pada anak gadisnya, Beza?

HARI PERTAMA.....

Trutt truttt, trutt truttt...

Anak : hello..

Ayah :dik, watpe tu?

anak : tengok tv....

ayah : ajak sape tido teman malam ni?

anak : takde tido sorang..

ayah : laa..tido sorang?lampu depan da pasang?

anak : daa...

ayah : nanti bukak lampu blakang dapur skali,lampu tangga pun pasang,gate kat luar tu mangga,ikan bagi makan,blablablablablablablab

anak : =.="



HARI KEDUA

truttt truttttt

anak : emm...

ayah : dik,buat pe?

anak : tido....

ayah : arini ajak kawan tak tido rumah?

anak : tak...sakit perut ni,satu hari tido je..

ayah : laaa...sakit perut?em yela yela..pintu semua dah kunci?

anak : da..

ayah : lampu depan pasang,lampu tangga pasang blablablablabla (mende same) 

anak : krohhhh korohhhh (eh takdelah sampai tetido,kikikiki)


Tak lame lepas tu..

truttt truttt

anak : ye..

mama : dik buat pe?

anak : tengok tv..

mama : sakit perut ye?

anak : aah..

mama : senggugut?

anak : yer..

mama : sapu minyak panas tu

anak : daa..

mama : buat milo panas2 minum,amik kain panas lekap kat perut tu..blablablabla 

anak : ok..



See.korang boleh nampak tak perbezaan pesanan mak dan ayah,dua-dua mementingkan keselamatan anak dia tapi dengan cara yang berlainan.

Ayah pentingkan keselamatan anak gadisnya dengan menitikkan faktor-faktor keselamatan rumah. Menyuruh anak gadis kunci gate,pasang lampu bagai..supaya anak gadisnya selamat berada di rumah.

Mama pulak lebih mementingkan kesihatan anak gadisnya,suruh buat itu ini taknak anak nya sakit,bagi pesanan apa yang perlu dibuat..

Walaupun lain,tapi motifnya tetap sama,risaukan keselmatan anak gadisnya,kan?so,mak ayah korang bagi pesanan macam mane?kalau yang laki tinggal sorang tu nak kene bagi pesanan jugak ke?hee

Itu ler aku,family balik Kuale Pilah tak ikut,gare-gare nak pegi kenduri membe aku,dah terlepas balik kampung..pastu tak jadi pun gi kenduri tu..wuuu~

Eh ehh..korang jangan pelik aku jawab sepatah sepatah camtu, aku kalau sakit perut memang malas bercakap,kehkeh..now dah ok..=.='




notakecik : nak sarapan ape esok ni?roti dah la abes..=.='




11 comments:

MISS QASEH SAIFUDIN said...

hihi..biasa laa tu..mak ayah memang macam tu..esp kalau anak mereka tu cik gadis..memang bnyk laa pesan nye..

err..dok umah sorang ek?..kunci semua pintu+gate depan+blakang+tingkap semua tu yea..jaga diri leklok..pape hal..call ayah tu cepat..
~pesanan khidmat masyarakat..=P~

Azroy Kassim said...

Patut la emo. Puting beliung rupenye.

Ssh jd parents ni. Adik perempuan roy mmg habis kena kongkong dgn roy. Haha

MissNadh said...

MISS QASEH SAIFUDIN : pesanan lagi?aiyakkk..:p hehe baikk tq yer..

azroy : erk?ye,memang segala beliung dah kuar..:p waa..bestnye kalo ade abang jage aku,kuikui

e d a y u a t e h said...

hahaha..rindu my parents~ :)

afiqazizan said...

yup..boleh nampak perbezaannya..hihi..pergi lah beli roti..jangan malas2 ya..hihi..ke nak fiq belikan roti untuk nad..haha.

MissNadh said...

e d a y u a t e h : call la dorang..:)

afiq : bleh2,belikan ye..nanti antar sini..hee

Bella Bell said...

yup2.. semua emak dan ayah nak kan yang terbaik untuk anak2 mereka..


nanti bila kita dah jadi parent baru kita tahu macam mana risaunya kita kat anak2 kita.. heheheh!!~



^__^v

keroro said...

anak perempuan mmg perlu jagaan lebih dari anak laki :)

Rizwan Ewan said...

haha! mmang berbeza ! =)

LIKE entry ni akak!!

esok akak sarapan d umah wan je la ;)
cuz.. baru2x ni abg wan khwin. so banyak kek mama buat..hehe.. kek lapis sarawak pun ada ;) hehe

MissNadh said...

Bella Bell : betulll.da jadi parent baru kite tahu kann..bile la tuh,huhu

keroro : kannn..he

rizwan ewan : amboih aihhh,meh bak sini sikit..sedapnye cake...nyum33x

aremieroul said...

sebb 2 mak ayah sayang kita..kita niew jerk yg kadang2 suka wat dowang sedeh..hu3..