kelik kelik

The Gojess ^_^

Wednesday, 14 September 2011

Kahwin Muda

Salam

Hari Sabtu lepas kan aku pegi 5 rumah terbuke. phewww,naik senak perut aku melantak. Dari Rawang ke Subang,then ke Shah Slam,ke Klang,patah balik Sg Buluh,pegi pulak Puncak Alam.baru la pulang ke Rawang balik..pehh.

Rumah yang terakhir aku pegi tu ialah rumah membe my bf then macam kekok jela sebab ramai yang dah kawen bawak anak bagai,tapi sebenarnye dorang muda je lagi. Ade sorang tu cantek orangnya bawak 2orang anak yang comel tahap gilos tak menahan aku tengok,panggil-panggil dak kecik tu takmo pulak datang.ciskek.

Then aku duduk sebelah bini membe bf aku ni,dah ade sorang anak umur 2tahun,dan tengah mengandung lagi..aku ingat umur die macam 20 something camtula..anak die hensem woo,ade ciri-ciri akan jadi hensem bila besar sebab ayah die pun not bad. then borak-borak dengan bini die baru lah aku tahu she's actually only 19,pehhh...muda gila da kawen bawak anak bagai.

Kuatnya dia dalam usia semuda tu dah jadi isteri,jaga anak,jaga laki..hebatt..lakinya umur dah 30 tapi siyes nampak muda like 20 something je..macam budak-budak duk nyakat aku.cis.

Terfikir aku macam mane kalau aku yang kawen semuda tu?aku rase mase umur aku 19 still macam kanak-kanak riang tahu nak enjoy je..ade time aku borak dengan bini die ni satu soalan yang aku takleh lupe die tanye aku ialah "best belajar?" aku jawab ok je,sebab takut terkecilkan hati die.yela dalam usia semuda tu dan jadi isteri serta emak mesti banyak perkara yang terpaksa dia lepaskan macam sambung belajar ni.

Papepun,aku tahu dari parasnya die seorang yang sangat tabah.semoga keluarganya sentiasa dimurahkan rezeki dan anak-anak sentiasa sihat.amin.


pic credit to Google



notakecik : tak sedia nak kawen lagi. nak hidup berdikari dulu :)

3 comments:

asfira aminuddin said...

bagi i, tak syok la kalo kite kawin muda sgt. sebab takde tyme nak enjoy life and berat responsible jaga family ni kan.

Cik Azizah said...

suka kawen muda ni..sebab nanti dah umo 30an anak dah besar panjang dan sebaya je..tapi alahai..duit duit...dimana kau duit..hehe

afiqazizan said...

19 dah kawin..wow...muda lagi tu..ermm klu fiq..taknak la kawin muda2 ni.